Vakantie echt begonnen - Reisverslag uit Quartzsite, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu Vakantie echt begonnen - Reisverslag uit Quartzsite, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu

Vakantie echt begonnen

Blijf op de hoogte en volg Anneke

14 Januari 2016 | Verenigde Staten, Quartzsite

Nou, onze vakantie is nu echt begonnen. Na eerst nog een nachtje op Lost Dutchman State Park te hebben gestaan, hebben we een dagje Apache Junction gedaan. Dat had verschillende oorzaken. Allereerst deed onze generator het niet, zodat we niet “wild” kunnen staan. Oorzaak: door het lange stilstaan in de zon, was de benzine in de carburateur vervuild. Eerst maar eens de bougie vervangen, is wel makkelijk als je dan de juiste maat bougiesleutel hebt. Dit loste het probleem niet op, dus maar een mannetje naar laten kijken, en na 10 minuten sleutelen deed hij het weer!

Daarnaast kwamen we er achter dat Bert zijn medicijnen was vergeten in Effort bij Robert. Dus met het medicijnpaspoort naar de apotheek, nee meneer dan heb ik een recept nodig. Dus na toestemming van de verzekering naar een Urgent Care post gegaan en 266 dollar later hadden we een recept en konden we de medicijnen ophalen in de apotheek.

We besloten om toch maar een stukje richting het westen te rijden. Het weer is inmiddels iets opgeknapt. Het leek wel Holland, met forse regenbuien en ’s nachts temperaturen onder de 5 graden. Maar een extra slaapzak over het bed doet wonderen. Goed, om in de traditie te blijven, slapen bij de Walmart. Net buiten Phoenix, voorlopig de laatste in de buurt.

En dan vandaag, zondag: over de I10 (interstate) richting Quartzsite.. Om maar eens te kijken hoe een LTVA ( long term visitors area) van BLM (bureau of landmanagement) er uit ziet. Echt lachen, een groot stuk terrein in de woestijn, wat bomen en struiken, en daartussen mag je gewoon gaan staan. Kosten 40 dollar voor 2 weken, incl. Dumpstation en waterstation. Wil je in die 14 dagen op een andere LTVA gaan staan, geen probleem, want je hebt al betaald. Overigens kun je voor 180 dollar van 15 september tot 15 april hier staan. Speciaal gemaakt voor snowbirds uit het noorden.

Intussen is het maandag. Het weer was de hele dag lekker, dus gaan we zo maar voor de eerste keer bbq-en. We zijn een klein stukje teruggelopen, want naast de LTVA hebben ze hier ook een reusachtige vlooienmarkt. Hebben we lekker over rondgestruind. Heel veel mineralen, maar te groot of te zwaar om mee te vliegen. Wel nog een stapeltje dikke sokken gekocht, want daar was ik bijna doorheen. Ik probeer iedere dag een klein verslagje te schrijven en stuur dat dan 1 keer in de zoveel tijd weg.
O ja, overdag is temperatuur lekker, maar ’ s nachts toch redelijk laag. Zo’n graad of 3 a 4. Dus de extra slaapzak is nog steeds nodig, maar de kachel laten we dan uit. Alleen gedurende de avond en de ochtenduurtjes draait die.

Intussen is het woensdag. Staan nog steeds op hetzelfde plekje. We zijn vandaag wel met de auto weggeweest, om het vuile water te dumpen en schoon water te halen. Kunnen we er weer een paar dagen tegen. We zijn ook nog naar het dorp gereden om te zien hoe dat er uit ziet en om hout te halen voor onze kampvuurtjes. Nou, het blijkt dat het hele dorp eigenlijk 1 grote vlooienmarkt is, en als het geen stalletje is, dan is het wel een RV camping! Het is werkelijk te komisch voor woorden. Maar wat ook een feit is, dat we al in onze korte broeken lopen! Althans overdag, want zodra de zon achter de bergen is, wordt het weer 2 truien tijd. De temperatuur knalt dan rapido naar beneden.
We gaan proberen ook nog een paar fotootjes erbij te doen.
Maar het volgende bericht zal wel even op zich laten wachten, want we hebben besloten om in ieder geval tot na het weekend hier te blijven. Kunnen we ook de grote RV show bekijken die ze hier al de hele week aan het opbouwen zijn.

Dus, allemaal de groetjes vanuit Arizona!

• 14 Januari 2016 - 18:52

Eef:

Hi there,
    Enne......wat hebben jullie zoal aangeschaft op dat Waterlooplein?
    $ 266 voor medicijnen??? Drugs, zul je bedoelen!!! Kijk maar uit daar!
    Hier is het altijd wel dikke sokken en 2 truien weer, maar soms zijn de truien gewoon wat dunner (had overigens jl weekend nog zelf-gebreide-sokken van moeder's hand aan! Dat zijn de beste!). Zojuist van Arnhem terug naar Soest in de natte sneeuwbuien gereden (met héél véél anderen!) en hoor nu forse hagel op het huis. Nou, ik ga niet kijken, heb zelfgemaakte groentesoep voor mijn neus, die ik alle aandacht geef!
    Voorlopig wens ik jullie: het hoofd koel & de voeten warm!
    Bye!

• 14 Januari 2016 - 20:47

Lie:

Hoi hoi, het begint hier geloof ik eindelijk winter te worden. Vorige week paniek in het noorden: scholen dicht, ziekenhuizen dicht: ijzel. Men kon schaatsen op de weg.
    Veel plezier daar. Maar wat betekent RV?

Groetjes,
    Alie

• 14 Januari 2016 - 21:48

Muis:

O o nog maar zien of papa zich in kan houden en de Dutch Barn niet inruilt voor een American Plaza!

• 15 Januari 2016 - 15:16

MP:

Heden mistroostig! De komende dagen begint hier de winter!!
    Als ik jullie was dan zou ik voorlopig niet terug willen Jullie vacantie is begonnen; welnu jullie foto's zijn van toepassing! Wij hebben ons maar getroost met enkele kroketten die Sjon voor ons meebracht.
    Die kon je in 1960 namelijk in You York niet kopen!!
    Desalniettemin zijn jullie zo te zien te benijden! Hou vol en gij zult spinasie eten! (vrij naar Popey the sailorman.) Hou goede koers!! Lfs,MP

• 15 Januari 2016 - 15:45

Sjonnie:

Kunnen jullie niet iets van dat zonnetje hierheen sturen? Het wordt hier nl aardig koud, heb wel 3 truien straks nodig. Maar ok het zij jullie gegund! Misschien dat er op die eindeloze vlooienmarkt nog wel een bougie of zo te vinden is, kan handig zijn!
    Sjon