Tucson AZ - Reisverslag uit Highlands Mobile Home Community, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu Tucson AZ - Reisverslag uit Highlands Mobile Home Community, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu

Tucson AZ

Blijf op de hoogte en volg Anneke

13 Mei 2015 | Verenigde Staten, Highlands Mobile Home Community

Tsja, het was weer een tijdje geleden dat jullie van ons hebben gehoord. We hebben het inderdaad lekker rustig aan gedaan, maar ...ik ben wel voor de tweede keer deze vakantie ondergronds gegaan! Ja ik weet het is niets voor mij maar toch .... eerst in de Carlsbad Caverns, wat echt een belevenis was en nu ben ik een uur IN een zilvermijn geweest in Tombstone. En ook dat was erg leuk, totdat de gids begon te vertellen dat hij de laatste aardbeving niet had gevoeld in de mijn ehhh.... nou niet bepaald iets om mij mee gerust te stellen. Maar Patrick, onze gids met Ierse voorouders, heeft ons kunnen geruststellen. Hij vertelde ook dat hij, samen met zijn vrienden, hun eindexamenfeest in de mijn hadden gehouden!

Maar goed, ook aan het goede leven op de camping aldaar kwam een eind, nadat we eerst nog een middagborrel hebben gehouden met een ander nederlands stel. We zijn rustig op ons gemak, via een groen weggetje, naar Tucson gereden. Bij de plaatselijke, redelijk grote, camperwinkel langs geweest, voor allerlei dingetjes die Bert nog op zijn lijstje heeft. Dat betekent niet dat dat allemaal niet functioneert, maar het kan vernieuwd worden. We hadden ook nog getankt, reden een beetje op de laatste benzine, maar hier in Amerika is het, nog sterker dan in Nederland, goed om te kijken naar de prijzen aan de pomp. Dat kan op een halve mijl afstand tussen twee pompen algauw een 40 dollarcent per gallon schelen. Raar land hoor, zulke grote verschillen hebben wij in Nederland niet.
Bij de camperwinkel/dealer wees een vriendelijke meneer, noem hem parkeerwachter, ons erop dat er een benzineluchtje rond de camper hing. Okee, een techneut erbij, en die constateerde dat er 2 rubberaansluitingen erg oud waren, dus we zijn er nou toch, repareer maar. Kon gelukkig gelijk, dus even twee uurtjes uitzitten in een winkel. Kon erger. Wel was het daardoor wat later geworden dan de bedoeling was, dus de dichtsbijzijnde WM opgezocht om te overnachten. Tijdens het koken hoorden we ineens de brandweer aankomen, grappig, kijken, bleken te komen voor een meneer in een oude camper die schuin achter ons stond. Ik weet nog steeds niet wat er was, maar er stonden op een gegeven moment 2 brandweerwagens, 2 politiewagens en een ambulance. Even maar gestopt met koken natuurlijk.

Vanmorgen allebei lekker naar de kapper geweest, werd wel weer eens nodig, met een kleine massage behandeling (moederdagacadeautje) en nu staan we op een erg rustig State Park bij Catalina, iets boven Tucson.
Het bevalt ons hier primaa, dus gaan we nog maar 2 dagen bijtekenen.
Vandaag een stukje gefietst, het is maandag nu, en een stukje gewandeld over de nature trail. Heel leuk, stonden overal bordjes met uitleg en hele grote cactussen in allerlei soorten. Beregaaf. Zal wel proberen een fotootje mee te sturen. Inmiddels is de temperatuur wel gestegen tot boven de 30 graden, zonder wind, dus warm. We hebben voor het eerst de hele dag de airco draaien, en ja hoor, die doet het goed!

Bert heeft gisteren voor Moederdag het eten verzorgd. Lekker een varkenshaasje op de BBQ met gebakken aardappeltjes en een tomaten/komkommersla. Toe nog het laatste restje ijs. Dus doen we het vandaag met eten maar weer even wat rustiger aan.

Donderdag (Hemelvaartsdag) gaan we weer een stukje verder. Hebben op het internet een leuk stekje gevonden aan het Rooseveltlake, een stuwmeer aan de bovenkant van de Apachetrail. Maar eerst maar weer eens boodschappen doen (en slapen) bij de lokale Walmart en een pas kopen om op die camping te mogen bivakkeren.

Prettige Hemelvaartsdag en tot horens/schrijfs.

• 13 Mei 2015 - 23:01

Juan:

Hallo luitjes, nou leuk om dit alles weer te lezen en we hopen dat we een keertje alle foto's kunnen bekijken.
    Wij kunnen wel beter met de graden, hier vandaag 35. Warm, en lekker, vandaagmooi geklust, en daarna gezwommen, heeeeeeerlijk.
    Vandaag is het ijzer in de grond gegaan. Morgen of overmorgen zit dat in het beton, en is de fundering dus klaar.jammer hè? Hoeft Bert niet meer te helpen met dat deel!

Vier lekker verder, tot later, doei, Juan.

• 14 Mei 2015 - 09:46

Eef & Ron :

Erg leuk verhaal, An, zelfs die reactie van jou (jullie??....wellicht?) op die uiterst 'subtiele' opmerking over die aardbeving! Ik moet nodig ook eens de kaart erop naslaan, ik dacht dat Catalina aan de west kust, zuidelijk ergens, ligt!
    Waar ik ben doen 'we' het nog beter qua temperatuur, maar niet noodzakelijk lekkerder dan bij jullie of in Spanje bij Juan! 38-40 gister en vandaag (donderdag). En gister een zandstorm/stofstorm van kracht 8! Het komt hier vanuit Rusland min of meer over ern kale vlakte naar toe geblazen! Je moet, en wilt dan ook echt binnen blijven.
    Zeg, die andere camper-kampeerder, had die nu soms ook net verdroogde rubbers?
    Ik heb hier ook sinds vanmorgen eigen vervoer, Chineze fiets, voor 3 dagen (daarna zal 'ie 't misschien ook wel begeven hebben?) dus voor jullie en mijzelf: de paden op,....de lanen in...!!
    OZ

• 14 Mei 2015 - 09:57

MP:

Brandweer en politie voor de deur?? Uitkijken en dagen tellen. Verlangen jullie nog niet terug naar Elizabeth?
    Bedankt voor de foto's. Kijk uit voor mijnwerkers en grondeekhoorns! Good rush! Lfs,MP

• 14 Mei 2015 - 12:29

Alie:

Prachtig verhaal weer. Lijkt me inderdaad niets: zo'n opmerking over aardbevingen enz. als je net onder de grond zit. Maar gelukkig is alles goed gegaan. Jullie genieten wel met volle teugen hè en de tijd gaat alweer opschieten. Wij vertrekken waarschijnlijk volgende week richting Frankrijk. Wat dichter bij huis, maar je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas.
    Geniet nog even lekker en knuffel dan voor je vertrekt naar huis nog even je kleinkind. Groetjes, Alie

• 16 Mei 2015 - 09:06

Sjonnie:

Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit! Die mijn zou ook mijn favoriet niet zijn, maar vast wel interessant. Aan de foto's te zien zitten jullie op een prachtige plek, het ziet er allemaal heel mooi uit.
    Als jullie en Eef weer thuis zijn wordt het tijd voor een foto-avond, wie zat op de mooiste plek? Ik ben benieuwd!
    Sjon.