Afgezakt naar minus 62 meter - Reisverslag uit Desert Beach, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu Afgezakt naar minus 62 meter - Reisverslag uit Desert Beach, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu

Afgezakt naar minus 62 meter

Blijf op de hoogte en volg Anneke

25 Januari 2016 | Verenigde Staten, Desert Beach

Zo, daar zijn we dan weer.
Natuurlijk iedereen bedankt voor de verjaardagswensen voor Bert. We hebben dat rustig gevierd met een BBQ met ijs toe, in de woestijn.
We stonden op dat moment op een BLM camping, bereikbaar over 3 mijl asfalt en vervolgens 6 mijl over een verharde zandweg. Lekker rustig. Er stonden een paar anderen, sommigen een heel seizoen, maar uiterst vriendelijk. Zoals ik al had geschreven, hielden ze iedere dag om half 4 een happy hour. Afhankelijk van het weer inclusief kampvuur of lekker rustig langs een droog gevallen riviertje, we zouden het een wadi kunnen noemen.
Een alleraardigste buurman vroeg aan Bert of hij zin had in een ritje op een soort woestijnbuggy door de steenachtige woestijn. Dat was niet aan dovemansoren gezegd, dus Bert 2 uurtjes weg. Bij terugkomst bleek hij aan het stuur te zitten en mochten we samen weg! Humor eersteklas.

Na dit avontuur zijn we zaterdag doorgetrokken naar Joshua Tree National Park. De uitgezochte camping gevonden op bijna 1000 meter hoogte, wel toiletten en een dumpstation en vers water, maar geen douches en geen elektriciteit. Gelimiteerd gebruik van de generator, op onwijze tijden. ’s Morgens van 7 tot 9 uur, in de middag van 12 tot 2 uur en dan in de avond van 6 tot 8 uur. Niet opgelet dus, dus geen generator gebruik die dag. De volgende dag zijn we door het park getrokken en op diverse punten de auto geparkeerd en lekker een stukje gewandeld. Nadat we het Park hadden verlaten op zoek gegaan naar een slaapplekje, dat viel wat tegen, maar uiteindelijk een plekje gevonden in het wild. We hebben slechts 1 nadeel gevonden aan Californië, ze hebben hier zomer en wintertijd en op het ogenblik wordt het al om een uur of 5 donker (ja ik weet het, net als bij jullie) wat het zoeken wat bemoeilijkt en bovendien de avonden wat lang zijn. Maar goed, we redden het wel met of zonder tv. Alleen als we 2 dagen de generator niet gebruiken, moeten we wel even ergens aan de stroom om de accu’s weer op te laden.

Daarom staan we op een “camping” aan de Salton Sea. D.w.z. Een groot parkeerterrein aan de binnenzee, maar wel aan de stroom en daar ging het om. De Salton Sea is per ongeluk ontstaan na een damdoorbraak begin vorige eeuw. Hij staat ook ergens in verbinding met de oceaan zodat hij een hoog zoutgehalte heeft. Vandaar de naam Salton.
En deze kampeerplaats ligt dus op -62 meter, en we komen van +1000 meter. Verder hebben we een mooi uitzicht over de ons omliggende bergen, sommigen met nog een hoedje van sneeuw.
Verder vroeg de vriendelijke mevrouw aan de poort of we ouder waren dan 62, dan kregen we ook nog eens 2 dollar korting! Goed dat Bert net jarig was geweest.....

O ja, voor de treinfanaten onder ons, de Southern Railway loopt achter onze camper langs, zojuist een trein voorbij zien komen: 2 locomotieven met daarachter 70 goederenwagons! In het dorpje achter ons moet hij een aantal keren fluiten, zodat we weten wanneer die langs komt.

Hiervandaan gaan we door naar de Imperial Sand Dunes. Die liggen iets ten westen van Yuma AZ.

Ik ga proberen om weer wat foto’s mee te sturen zodat jullie weer een beetje een indruk hebben hoe “slecht” wij het wel niet hebben in onze korte broek en T shirt zonder mouwen!

Groetjes uit een heerlijk vakantieoord.

• 26 Januari 2016 - 09:09

SolarSon:

Nou, mooi kadootje voor je verjaardag dus, een setje zonnepanelen boven op het dak.

Mooie boompies daar in Joshua.

• 26 Januari 2016 - 17:47

Eef & Ron :

prachtige foto's, An, en/of Bert! Ik hou van woestijnen, dat weten jullie, want er is altijd veel moois. Dat geven deze pic's van Joshua Tree Park wel weer aan. (...mijn bescheiden mening..)
    Geniet van buggies, ruim bemeten saté-stooken en nieuwe Sand Dunes!! Hoe kan het in hemelsnaam zijn dat zandduinen in de US "Imperial" heten!!!!????
    Lieve groet van OZ/SZ

• 26 Januari 2016 - 17:53

Alie:

Heerlijk genieten daar met de trein op de achtergrond. Bert nog van harte. Wist de datum niet precies.
    Ben echt wel jaloers op de korte broek en T-shirt. Willen jullie daar niet meer over schrijven anders word ik depressief. (ha ha).

Zoals ik al eerder zei: leuk dat jullie Amerika helemaal aan het ontdekken zijn. Hebben jullie nog iets meegekregen van de berichten over sneeuw in het oosten. Hebben Robert en Jenna ook last gehad?
    Veel plezier en tot de volgende blog. Groetjes, Alie

• 27 Januari 2016 - 14:58

MP:

bEDANKT VOOR DE FOTO'S.
    gOEDE REIS NAAR HET ZUIDEN(?). weg van de sneeuw!
    Het zal jullie niet zijn ontgaan dat Robert 2 dagen/nachten ingesneeuwd heeft gezeten in een hotel, voordat hij naar z'n ingesneeuwd huis terug kon! Hockeytournooi afgelast.
    Hier is het hollands wintertje inmiddels op de terutocht.
    Vier dagen geleden zijn Marian en Rody met de kids hier geweest. Geinig!
    Veel geluk!!Lfs,MP.

• 27 Januari 2016 - 20:46

Sjonnie:

Ik denk dat ik maar ga emigreren naar die woestijn, lekker warm!
    Zo'n buggy erbij lijkt mij ook wel wat!
    Blijf genieten!