We zijn in California ! - Reisverslag uit Palo Verde, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu We zijn in California ! - Reisverslag uit Palo Verde, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu

We zijn in California !

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 Januari 2016 | Verenigde Staten, Palo Verde

Hallo allemaal,

Ik maak even een kort verslagje, want we hebben ons vlag een klein stukje verplaatst. Waar we nu zitten? Een mijl of 25 in California, midden in de woestijn! Maar maak je niet druk, het is een plekje wat een officieel kampeerterreintje is van het BLM. We staan hier met zo’n 15 anderen en hebben weer een beetje Saudi gevoel. Dit terreintje valt ook onder het beheer voor Long Term Visitors Area, maar ligt best wel een stukje de woestijn in. De weg hier naar toe ( 9 mijl vanaf de snelweg) was maar voor 3 mijl geasfalteerd, de overige 6 mijl hebben we over een verharde zandweg gereden. De eerste 3 mijl, geasfalteerd, was omdat daar een State Prison zit. Je komt dan ook bordjes langs de weg tegen dat je geen lifters mee moet nemen!

Het enige nadeel is natuurlijk dat de verbindingen slecht zijn. Email binnen halen en sturen gaat nog net, alleen de foto’s gaan even niet lukken, ook de telefoonverbinding is belabberd.

De laatste week hebben we dus bij Quartzsite gestaan, waar ook de RV show was. O ja, Alie, RV staat voor recreational vehicles, dus eigenlijk alles wat te maken heeft met campers, caravans, kamperen, onderhoud, campings, een klein kampeer en caravan-RAI dus.

Omdat we nu eindelijk een firma tegenkwamen die ons kon helpen met een probleempje met de veringen van de voorwielen (ze waren versleten) en ze een mobiele garage bij zich hadden, hebben we afgelopen zondag dat stuk groot onderhoud maar laten doen. Ze zijn er de hele dag mee bezig geweest! Maar naast de reparatie hebben we dan ook 2 T shirts en 2 petten van de firma gescored!

Maandag zijn we dan vertrokken, eerst nog skypen met Levi voor zijn verjaardag, toen naar de dump om vuil water te lozen en schoon water in te nemen, vervolgens naar de wasserette voor de was, in Blythe, net over de grens, boodschappen gedaan, dus nu kunnen we er weer helemaal tegen.
Het is hier heerlijk stil, vannacht de coyotes gehoord in de woestijn, en nu maar weer even genieten.

Voor alle duidelijkheid dus, mochten jullie proberen te bellen en je krijgt geen verbinding, geen probleem, emailen lukt wel! Verder zijn we weer een tijdsgrens gepasseerd, dus we hebben nu 9 uur tijdsverschil ( het is hier vroeger, 9 uur ’s morgens bij jullie, is hier 12 uur ’s nachts!) met NL en 3 uur tijdsverschil met Robert en Jenna.

Vanmiddag hebben we een happy hour bij de kamphost. Ben benieuwd.

De foto’s houden jullie dus te goed.

Vanaf hier gaan we over een paar dagen door naar Joshua Tree NP (national park). Dat kunnen jullie waarschijnlijk wel vinden op een landkaart, dan hebben jullie een beetje een idee waar we uithangen.
Zodra we weer betere verbindingen hebben volgen de foto’s.

• 19 Januari 2016 - 21:26

Eef:

Hi beiden, leuke update, bedankt! Zelf hou ik erg van woestijnlandschappen, dus wat mij betreft: geniet!
    Joshua Tree NP ben ik lang geleden ook doorheen gereden, maar precies tegenovergestelde richting, schat ik in. Ik heb nog een plaatjes boek over de mooiste NP's. Dus zonder die foto's (nog!) van jullie kan ik toch vast een beetje 'kwijlen'! Grtzzz

• 20 Januari 2016 - 14:27

Alie:

Dank je An voor je uitleg. Als ik het zo lees is het een beetje een déjà vue. Woestijn en Saudi. Maar leuk.
    Verder lijkt het op sommige momenten net werken: wassen, boodschappen doen. Grapje.
    Maar uit alles blijkt dat jullie volop genieten en het land steeds beter leren kennen.
    Hier is alles prima. Gister weer genoten van onze kleindochter, die nu in haar periode van gekke bekken trekken periode blijkt te zijn aangekomen. En de winter heeft kort zijn intrede gedaan. De eerste marathon op natuurijs is verreden en nu mag het weer gaan dooien.
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar de foto's. Groetjes

• 20 Januari 2016 - 15:54

MP:

Dank voor jullie verslag. Zo reizen we, met Bos in de hand met jullie mee.
    Hoe is het nu met jullie grzondheid? Zijn de medicijnen inmiddes opgesoupeerd? (Waarvoor/-tegen??)
    Morgen(-9uur!)wordt het glas geheven!Maak er ook wat van.
    Alvast gefeliciteerd! SJUUS,MP.

• 21 Januari 2016 - 09:14

Fij:

Hiep hiep hoeraaaaaaaaaaa!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Bert!!! Voor jullie nog nacht maar alvast een heel fijne dag gewenst!
    Joshua Tree park is SUPER gaaf dus geniet er van!!! We hopen dat de kebabkar het goed doet en de gezondheid van jullie zelf ook!! Hasta la vista y felicidades!!! Besos, Jan en Fij x

• 21 Januari 2016 - 09:52

Roel En Mary:

Lieve Bert, verjaardag in Californie, wat wil je nog meer? Happy birthday! Samen met Babs een stralende dag en nog heel veel plezier op jullie verdere reis. We volgen de avonturen op de voet! Enjoy and take care, liefs Roel en Mary

• 21 Januari 2016 - 15:22

Annemieke:

Hoi luitjes,
    Zo te zien hebben jullie het heel erg lekker. Geef even een seintje als je mijn mail hebt ontvangen, want ik sta niet in jouw lijst
    Hier alles ok liefs van ons Leo en Annemieke Nog gefeliciteerd met Levi

• 21 Januari 2016 - 18:43

Loek En Ruthli:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Bert!