Alamogordo NM - Reisverslag uit Dog Canyon Estates, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu Alamogordo NM - Reisverslag uit Dog Canyon Estates, Verenigde Staten van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu

Alamogordo NM

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 April 2015 | Verenigde Staten, Dog Canyon Estates

Ja, daar zijn we dan weer.

Ik probeer iedere dag iets te schrijven zodat jullie op de hoogte blijven.
We staan nu dus op Balmorhae SP. Mooi stukje camping, lieflijk tussen de bloemen. Het weekend was het erg druk, maar dat hadden we al eerder ervaren. Zondag lekker gezwommen in het zwembad. 's Avonds maar weer eens gebarbecued. Maandag weer voor 2 nachten bijgeboekt. Tsja, en toen ....sloeg het weer even helemaal om. Het begon te regenen en dat heeft het volgehouden tot dinsdagochtend. En niet zo'n beetje ook. Inmiddels is de zon weer tevoorschijn gekomen, maar maandagavond en dinsdagochtend toch maar even de kachel erbij. Het was dinsdagmorgen slechts 9 graden in de camper. Weer zo'n lagedrukgebiedje, net als vorig jaar.

Maar goed, na regen komt zonneschijn. Vandaag (woensdag) zijn we via een doorgaande binnendoorweg, klinkt raar, maar het is de verbindingsweg tussen waar we waren en Carlsbad in New Mexico, naar de Walmart in Carlsbad gereden. We reden door het westlijk oliegebied van Texas, wat wel leuk was om te zien. Overal kleine jaknikkers en olievrachtwagens die vervolgens de opbrengst naar een verzamelstation brachten. En nee Jan, JR en Sue Ellen waren er niet, die wonen in het Oosten bij Dallas! Al deze kleine werkkampjes worden voorzien van water met watertrucks. Je ziet dan om de zoveel tijd een bord staan: water te koop.
Intussen dus in New Mexico aangekomen, en wederom een uur tijdverschil, nu dus 8 uur verschil met NL en 2 uur tijdsverschil met PA. Ze noemen dat Mountain Time. We hebben het gecontroleerd met de kassabon van de Walmart en het lijkt te kloppen. Ook hier langs de weg kleine olievelden en bordjes water te koop, alleen ziet alles er hier wat verzorgder uit.

Goed, na een nachtje Walmart in Carlsbad, erg druk, wel 6 campers en een boel van die olietankwagens en een boel lawaai de hele nacht door, op weg gegaan naar de Carlsbad Caverns. De Amerikanen hebben daar het juiste woord voor: awsome! We zijn via de natural entrance naar binnengegaan, zo'n klein uurtje afdalen in de grotten, om dan uit te komen in de Big Room, een onwijs grote onderaardse grot met veel stalagtieten en -mieten en allerlei rotsen die vervormd zijn, maar zo mooi, beslist de moeite waard. Na afloop met de lift weer 250 meter naar boven, ja ja de gemakkelijkste weg gekozen.

Toen weer teruggereden naar Carlsbad waar we heel nuttig de was hebben gedaan in zo'n amerikaanse launderette. Doorgereden naar Artesia, alwaar we wederom geslapen hebben bij een WM, maar nu een heel stuk rustiger. Vanmorgen vertrokken richting Alamogordo, bij de White Sands, via een mooie bergweg, die langzaam omhoog kroop naar ruim 2600 meter. Leuk dorpje boven, waar duidelijk in de winter wordt geskied. Toen binnen 10 mijl met zo'n 6% afgedaald naar de 1300 meter, waar we nu staan op een New Mexico SP, met uitzicht over de vallei, en alvast een klein stukje white sands. Leuk om beneden weer van die kleine zand werveltjes te zien, die we in Saudi ook hadden. We blijven hier een paar daagjes om dan weer verder te trekken. Maar sorry, weer een slechte verbinding dus weer geen foto's. Maar wat in het vat zit verzuurd niet!

Groetjes uit New Mexico.

• 18 April 2015 - 20:24

Johannes:

Oh wat fijn, oh wat fijn om weer in alamogordo te zijn!

We lezen weer lekker mee.

Niet verder vertellen, wij hebben vanmiddag bij ikea gegeten. Geen balletjes. Yo, pootje van de cerdo, meisje, zalm. En we hebben de tut tut opgehaald. Formaat camper. We kunnun best wel languit liggen.

We babbelen later via de emaille wel effe, doei, doei kampers, groetz van ons.

• 18 April 2015 - 21:20

Eef & Ron :

Hallo GB en SZ,
    Mooie verhalen: jullie genieten klaarblijkelijk van de natuur, hebben je vaste sportieve uurtjes en doen netjes op tijd de was! Mooi toch? Enjoy!
    OZ

• 19 April 2015 - 10:22

MP:

Dutch Barn Ahoy! Eindelijk weer ketak!! Nog effe volhouwe na al die avonturen! Doe ons vooral verslag!
    We volgen jullie op de voet! En leven met jullie mee! Missen jullie Rose Garden nog niet? Een goeie Mexicaan is ook niet slecht! Denk om je bloeddruk en je chollesterol! Over anderhalve maand kun je weer aardappelen schillen!! Nog even dootzetten(zonder je ouwelui!)!! Groet en behouden vaart!!

• 19 April 2015 - 12:12

Doña Fay :

Hai vriendjes in de USA. Zoals Juannie al schreef, we kunnen jullie weer volgen! De remmen werken dus weer naar behoren want we hebben niets gehoord over een zandsliding...... gelukkig maar!
    Dus jullie ook wisselvallig weer of hoort dat zo in jullie omgeving? Hier in Spanje is het Jantje lacht Jantje huilt....qua weer dan. Momenteel is het buiten lekkerder dan binnen maar waait het wel flink. Wij hebben nog geen WM-achtige zaak gezien hier (behalve IKEA) en dus ook nog geen BBQ gescoord. Grrrrrr. Wel een auto!!! Een toyota verso! De rest volgt in apart bericht. Veel plezier nog in New Meggikooooo met veel mooie natuur, wandelingen en BBQ'en ;-). XX