We zijn vertrokken - Reisverslag uit La Parida, Mexico van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken - Reisverslag uit La Parida, Mexico van Anneke Schenk - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken

Blijf op de hoogte en volg Anneke

01 April 2015 | Mexico, La Parida

Tsja, even zit je in een vliegtuig, nou ja 4,5 uur, dan ben je vanuit de sneeuw in de warmere oorden. Bij ons vertrek bij Robert en Jenna werden we maandagmorgen verrast met een wederom witte wereld. Maar in Texas is het heerlijk toeven. We staan nu in een State Park net voorbij Del Rio, met uitzicht over een canyon, bij een heerlijke temperatuurtje van zo'n 25 -27 graden, heerlijk windje erbij, en dat is beduidend beter dan wat ik op de nederlandse perssites zie.

We hadden een goede vlucht vanaf Newark, midden op de dag, zodat we rond kwart over 4 lokale tijd in Austin arriveerden. Met de taxi naar de storage gereden, waar we de dames van het bedrijf nog de hand konden schudden. Vervolgens doorgelopen naar de camper. Die stond er nog, maar de hoes om de camper was volledig verteerd en hing in lappen aan de camper. Maar goed, alles weggehaald en naar binnen, en daar zag alles er prima uit. De vochtvreters hadden hun werk gedaan. Dus even een emmertje met water gehaald bij het kantoortje, kastjes even gesopt en toen kon het inrichten weer beginnen. En toen was het grote moment daar ... Hoe hadden de accu's de 10 maanden doorstaan. Er is maar 1 manier om daarachter te komen, aansluiten die hap en contactsleutel omdraaien. En ja hoor, bij de allereerste poging zoemde het motortje!!!

Doorgereden naar de dichtsbijzijnde Walmart om boodschappen te doen, zodat we de volgende morgen in ieder geval konden ontbijten. Geslapen hebben we op de parkeerplaats van Cabello's, een heel groot bedrijf, gericht op alle buitensporten, dus ook vissen en jagen! Dit bedrijf ligt om de hoek van de Walmart. Dinsdagochtend eerst even langs een camperbedrijf gereden, wat daar ook slechts 1 minuut vandaan lag om wat kleine spulletjes te kopen en gratis water tanken, en daarna door naar het state inpection centre voor de verplichte APK. Ehhh,.....nou ja we zullen maar zeggen dat we nu weer de benodigde papieren hebben, want de keuring stelt geen mallemoer voor. Doen alle lampen het, kunnen we een klein stukje rijden, kunt u uw verzekeringspapieren even laten zien en dat was het. Een kleine 20 dollar armer en een officieel papier rijker zijn we richting het westen gaan rijden.

Via San Antonio en dan westwaarts richting Del Rio, over een highway langs allerlei ranches en mooie groene begroeiing. Alleen gebeurt er dan weinig. Om de pak hem beet 50 kilometer kom je door een dorpje of klein stadje. Bij 1 van de stadjes getankt en de laatste boodschappen gedaan en doorgereden naar Del Rio voor een nachtje Walmart. Onderweg nog wel 2 grappige wegbordjes gezien: "Hitchhikers can be escaped inmates". We reden dus toen langs een detentioncenter! Hoe gezellig kan het wezen. Redelijk rustig met 3 andere campers overnacht, waarvan eentje uit de verhuur. Dat bleek een nederlands echtpaar die een nieuwe camper van Chicago naar Las Vegas ging brengen. Dat is best lucratief, want de huurprijs is dan een stuk lager. Maar goed, gezellig samen koffiegedronken en een borreltje gedronken.

Vanmorgen zijn we doorgereden naar een State Park zo'n 42 miles west van Del Rio. Onderweg nog een checkpoint van de Border Patrol. We moesten zelfs onze paspoorten laten zien! Maar de eerlijkheid gebied te vertellen, dat de weg eruit ziet zoals op die programma's waar Mexicanen de grens illigaal passeren en tussen de struiken door proberen Amerika binnen te komen.
Nu zijn we bezig om de camper weer een beetje op te ruimen en alles op zijn eigen plekje terug te zetten. Zoals ik al begon met heerlijk weer dus beslist geen straf om hier te zitten.

Hoewel we internet hebben op dit State Park is dat toch niet al te dik, maar we gaan proberen bij dit artikeltje een paar fotootjes te plaatsen van ons eerste stekkie in Texas.

Jullie allemaal veel sterkte met het weer, al begreep ik dat de Pasen wat beter weer in petto heeft voor jullie.

Voor jullie allen: Een vrolijk Pasen!!!!

• 02 April 2015 - 14:55

Lonneke Holling:

Heel leuk weer. :) Veel plezier de komende weken!

• 02 April 2015 - 16:36

Alie:

Jaloers!!! Wij moeten nog even wachten op de spruit voor we wegkunnen.
    Veel plezier en geniet van alle mooie dingen en het weer. Groetjes

• 03 April 2015 - 11:34

MP:

Dat is wat anders dan Bert "de harige aap"van vorig jaar!
    Massel met jullie kamper! Houwen zo!
    Veel plezier en geluk, ook met deze reis door de USA in (pl.m.)80 dagen!
    Veel geluk en behouden thuiskomst. Hou ons op de hoogte! Gr.MP

• 03 April 2015 - 19:30

Sjonniewouters@gmail.com Nid:

Alles gecheckt? Het avontuur kan weer beginnen! Take care!
    Liefs Sjon